Skip to content

A project of NEO Assessment & Research

Dezvoltarea Leadershipului

Leadershipul Full Range. Identificarea potențialului și dezvoltarea leadershipului transformational-carismatic

Descriere program: Dintre toate competențele profesionale Leadershipul are cele mai importante implicații asupra eficienței, performanței și productivității organizației. Companiile preocupate de o dezvoltare continuă caută constant noi strategii de dezvoltare a Leadershipului în cazul managerilor lor. Succesul strategiilor de dezvoltare a Leadershipului depinde următoarele:

(1) Delimitarea clară între procesele de management și comportamentele ce reprezintă Leadership.

 (2) Ancorarea programului de instruire într-un singur model al Leadershipului (ex. transformațional-carismatic/autentic/serviabil/participativ/tranzacțional) pentru a conduce la obiective realiste de învățare și dezvoltare de competențe. Includerea mai multor modele de Leadership în instruire conduce la imposibilitatea de a dezvolta în mod real Leadershipul la nivel individual, având în vedere cum are loc învățarea în comportamentul uman. 

(3) Identificarea potențialului de dezvoltare a Leadershipului în cazul participanților. 

(4) Integrarea caracteristicilor angajaților/subalternilor, a proceselor și culturii organizaționale care inhibă sau facilitează Leadershipul. Niciun model de Leadership nu este întotdeauna eficient în orice situație. Succesul apare atunci cânt se ajunge la person-organization fit.

 (5) Includerea în instruire a unor exerciții de învățare comportamentală care au suficientă putere să genereze model de comportament și acțiune în activitățile efective de muncă ce managerii le realizează în mod curent.

 (6) Familiarizarea participanților cu maniera în care învățarea și dezvoltarea competenței de Leadership are loc (e.g. strategii de învățare: condiționarea clasică, condiționarea operantă, întărirea comportamentală). Un program de instruire de succes oferă modele de comportament care trebuie să fie exersate și dezvoltate în perioada post-instruire, învățarea și dezvoltarea competenței neavând loc doar în zilele în care are loc instruirea. 

(7) Monitorizarea (follow-up) a achizițiilor și dezvoltării post-instruire la o luna/3 luni/6 luni după întervenție de către consultanți și traineri. În procesul de follow-up sunt discutate și analizate feedback-urile din partea managerilor cu privire la chalangeurile intalnite post-instruire . Se primește feedback de la manageri cu privire la reușite și dezvoltare post-intervenție.

 Participanții la acest program de training vor parcurge o instruire profesională construită și adaptată după aceste 7 principii de bună practică în dezvoltarea leadershipului.

Conținutul programului: Acest program de instruire urmărește dezvoltarea leadershipului transformațional-carismatic. Liderii transformaționali sunt cei care stimulează și îi inspiră pe subalterni să obțină atât rezultate extraordinare, cât și, în acest proces, să își dezvolte propria capacitate de conducere.Liderii transformaționali îi ajută pe subalterni să crească și să se dezvolte în lideri, răspunzând nevoilor subalternilor prin împuternicirea acestora și prin alinierea obiectivelor angajaților, ale liderului, ale grupului și ale organizației în general. Studiile arată că leadershipul este cel mai eficient și productiv stil de leadership în fiecare sector profesional (Avolio & Yammarino, 2002).

Structura programului: Programul de instruire constă într-un total de 16 ore de formare profesională ce poate fi implementat în 2/3 zile. În structura programului este inclus follow-up post-instruire la o lună după participare cu managerii (feedback individual 90 de minute cu fiecare participant). 

Clienții pot opta pentru follow-up adițional la 3 și/sau 6 luni post-instruire.