Skip to content

A project of NEO Assessment & Research

Patologii organizationale

Psihopatologii în organizații. Cum înțelegem și cum relaționăm cum personalitățile toxice în organizații

Descriere program: Psihopatologiile se regăsesc în populație cu o frecvență între aproximativ 1% și 10%, în funcție de tipologie. Asta înseamnă că este aproape imposibil ca în cadrul companiilor să nu existe persoane cu anumite tendințe accentuate sau chiar din zona clinică a psihopatologiilor. Această stare de fapt atrage după sine următoarea idee: persoanele cu anumite tendințe spre patologie mintală pot fi foarte buni profesioniști, dar interacționează dificil cu ceilalți cât și ceilalți interacționează dificil cu ele. Interacțiunea defectuoasă dintre angajați afectează randamentul acestora, indiferent de nivelul lor de competență. Mai mult decât atât este bine să înțelegem că cea mai bună soluție pe termen lung acolo unde există anumiți angajați cu psihopatologii este ca ei să fie cât mai bine integrați și acceptați în companie. Dorind să ajute la atingerea acestor obiective acest program propune următoarele:

 (1) Știm cum ne dăm seama dacă un angajat poate avea o psihopatologie, care sunt principalii indicatori observabili.

 (2) Cum interacționăm cu un angajat care are o psihopatologie și ce facem pentru a-l integra cât mai bine în organizație. 

(3) Cum recunoaștem patologii care sunt de natură antisocială, unde persoana în cauză le face rău celorlalți în mod intenționat (ex. psihopatie, narcisism, Machiavelism)?

(4) Cum recunoaștem patologii în care persoana are nevoie de suport din partea grupului în care activează (ex. tulburare de personalitate evitantă, anxietate generalizată, episod depresiv major). 

(5) Cum interacționăm cu angajați care au patologii de natură antisocială (ex. psihopatie). 

(6) Cum interacționăm cu angajați care au patologii afective, anxioase (episod depresiv major, etc.).

(7) Familiarizarea participanților cu maniera în care învățarea și dezvoltarea comportamentelor are loc (e.g. strategii de învățare: condiționarea clasică, condiționarea operantă, întărirea comportamentală). Un program de instruire de succes oferă modele de comportament care trebuie să fie exersate și dezvoltate în perioada post-instruire, învățarea și dezvoltarea competenței neavând loc doar în zilele în care are loc instruirea. 

 (8) Monitorizarea (follow-up) a achizițiilor și dezvoltării post-instruire la o luna/3 luni/6 luni după întervenție de către consultanți și traineri. În procesul de follow-up sunt discutate și analizate feedback-urile din partea participanților cu privire la chalangeurile intalnite post-instruire . Se primește feedback de la angajați cu privire la reușite și dezvoltare post-intervenție.

Conținutul programului: Programul ajută participanții să înțeleagă:

  1. Ce înseamnă tulburare mintală. Care sunt criteriile de diagnostic.
  2. Care sunt principalele categorii de tulburări?
  3. Cu ce putem măsura și evalua tulburările, ce instrumente putem folosi. Cine ar trebui să utilizeze aceste instrumente.
  4. Cum interacționăm cu angajații ce au diferite psihopatologii.

Structura programului: Programul de instruire constă într-un total de 12 ore de formare profesională ce poate fi implementat în 2 zile. În structura programului este inclus follow-up post-instruire la o lună după participare cu cei care au participat la instruire (feedback individual 90 de minute cu fiecare participant). 

Clienții pot opta pentru follow-up adițional la 3 și/sau 6 luni post-instruire.